Lunds universitet firar 350 år. Läs mer på lu.se

Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Service management: Grundkurs, 30 hp

Vill du lära mer om kundrelationer och hur serviceorganisationer och servicesektorn fungerar? Sök då till kursen i Service management: Grundkurs, som ger dig en introduktion till ämnet.

studenter pluggar

 

Service management är ett tvärvetenskapligt ämne som ger dig bred kunskap om ekonomi, organisering, marknadsföring och ledarskap i verksamheter där kundrelationer är viktiga.

Du introduceras först i ämnet service management.  Utgångspunkten är ett tjänsteperspektiv där kund- och relationsorientering samt värdeskapande utgör grundläggande aspekter av dagens samhälle. Dessutom introduceras du i företagsekonomiska begrepp som behövs för att leda, organisera och styra verksamheter utifrån ett tjänsteperspektiv. Ytterligare syfte är att du ska öka din grundläggande kunskap om gruppers processer och dynamik samt akademiskt förhållningssätt och skrivande.

Efter introduktionen till service management breddas perspektivet. Du kommer att utveckla kunskap och kritisk hållning som gör det möjligt att analysera den ekonomiska och samhälleliga utveckling som lett fram till servicesektorns starka tillväxt.

Du kommer läsa kursen tillsammans med studenter som läser första terminen på program i service management.

 

Ansök här!

 

 

 

 

 

Sidansvarig:

Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Lunds universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 66 20
E-post: info [at] ism.lu.se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg