Lunds universitet firar 350 år. Läs mer på lu.se

Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Kandidatprogram

Väljer du att läsa ett program vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap får du en högkvalitativ och modern utbildning som är förankrad i både aktuellt forskning och arbetsliv. Kunskapen du får efterfrågas av näringsliv och offentlig verksamhet. Det gör att utsikterna för dig att få jobb direkt efter examen är goda.

Studenter pluggar på Campus Helsingborg
Studenter pluggar på Campus Helsingborg

Service management

Service management handlar om att leda och organisera verksamheter där kunder och service står i fokus. En stor del av våra utexaminerade studenter har arbete eller driver egna företag. Tre år leder till en kandidatexamen. När du ansöker till programmet väljer du en av fyra inriktningar på programmet: health, hotel & restaurant, retail eller tourism.

Logistics service management

Logistik finns överallt, maten du äter, kläderna du har på dig, semestern du ska åka på. Är du intresserad av ledarskap inom logistik samt effektiva lösningar och produktutveckling? Titta närmare på detta kandidatprogram som vi ger i samarbete med Lunds Tekniska Högskola (LTH):

Equality and diversity management

Sveriges enda universitetsutbildning där fokus ligger på att utbilda studenter för att rekrytera, behålla och ge lika möjligheter till medarbetare med olika erfarenheter och bakgrunder. I samarbete med Genusvetenskapliga institutionen ger vi kandidatprogrammet:

 

 

Ansök här!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sidansvarig:

5 snabba om service management och tjänstevetenskap

  1. Våra master- och kandidatprogram håller ”mycket hög kvalitet” och “hög kvalitet” i UKÄ:s senaste utvärdering (2014) .
  2. Vi är Sveriges första institution för service management och tjänstevetenskap och har examinerat studenter i 12 år
  3. Vi utbildar framtidens ledare inom tjänstesektorn där kundrelationer och servicemöten står i fokus.
  4. Våra tvärvetenskapliga program utvecklas i nära samarbete med ledande branschföretag och organisationer.
  5. Vår forskning är kopplad till våra utbildningar inom detaljhandel, hälsa, logistik och turism.

 

Kontakt

Foto på Annika Permevik

Annika Permevik
Studievägledare för Kandidatprogrammet service management

Epost: studievagledning [at] ism.lu.se
Tel: 042-35 65 77

 

Veronica Åberg

Veronica Åberg
Studievägledare för kandidatprogrammen i service management, equality and diversity management och logistics service management

Epost: studievagledning [at] ism.lu.se
Tel: 042-35 66 22

Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Lunds universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 66 20
E-post: info [at] ism.lu.se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg