Lunds universitet firar 350 år. Läs mer på lu.se

Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Inriktning: Hotel & Restaurant

för dig som vill arbeta med värdskap och ledarskap inom hotell- och restaurangbranschen
På inriktningen hotel & restaurant management blir du väl insatt i hur branschen fungerar när det gäller kundrelationer, organisationsstrukturer, personalledning och företagens roll i samhället. Du lär dig arbeta krea­tivt med konceptutveckling och upplevelsedesign, du får en inblick i måltidsproduk­tion, distribution och kvalitetsaspekter samt grundläggande kunskap i det juridiska regelsystemet och handelsrättsliga aspekter.

Studenter som pluggar

 

Kandidatprogrammet i service management

Detta är utbildningen för dig som vill arbeta med att leda, utveckla och organisera verksamheter där kundrelationer och servicemöten är centrala. Du får breda kunskaper om organisation, ekonomi, marknadsföring och ledning av företag och organisationer.

Service management hotel & restaurant

Gäster ställer allt högre krav på sin hotellvistelse och sitt restaurangbesök. För att framgångsrikt medverka till att skapa positiva och minnesvärda upplevelser behövs engagerade och kunniga ledare och medarbetare, med breda insikter i hotell- och restaurangföretagens villkor.

Inriktningen Hotel & restaurant management är utvecklad i samarbete med ledande branschföretag och organisationer som SHR, Scandic, Choice, Elite och Radison.

Det här studerar du

Inriktningen är utformad för att ge dig de verktyg en ledare inom hotell- och restaurangbranschen behöver. Med utbildningen blir du väl insatt i hur branschen fungerar när det gäller kundrelationer, arbetsrätt, kollektivavtal, organisationsstrukturer, personalledning och företagens roll i samhället. Samtidigt får du breda kunskaper i organisation, ekonomi, marknadsföring och ledning av olika serviceverksamheter.

Karriärmöjligheter

Vår utbildning riktar sig till dig som gärna arbetar med värdskap, ledarskap och har ett intresse för hotell- och restaurangbranschen. Efter avslutad utbildning kommer du att kunna söka exempelvis ledarbefattningar inom hotell, arbeta som restaurangchef eller med marknadsföring inom branschen. Utbildningens bredd ger dig också möjlighet att göra internationell karriär, starta egen verksamhet eller söka arbete inom andra branscher där kundmöten och service är centrala.

 

 

Sidansvarig:

Kontakt

Foto på Annika Permevik

Annika Permevik
Studievägledare för Kandidatprogrammet service management

Epost: studievagledning [at] ism.lu.se
Tel: 042-35 65 77


Behörigheter

Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt Matematik C och Samhällskunskap A alternativt Matematik 3b eller 3c och Samhällskunskap 1b eller 1a1+1a2.

Områdesbehörighet 4 (pdf)

Programmet startar varje höst

Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Lunds universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 66 20
E-post: info [at] ism.lu.se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg