Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Så blir butiken en destination

Handelsplatser har genom alla tider attraherat konsumenter och delvis fungerat som destinationer. Till vissa handelsplatser och butiker reser konsumenter från hela landet, ibland även från andra länder, medan andra handelsplatser kämpar för att nå lokala konsumenter.
Cecilia Fredriksson

Vad är det som gör att en handelsplats eller en butik blir en betydande destination med en stark attraktionskraft och hur gynnar denna attraktionskraft platsen i stort?

På ett frukostseminarium arrangerat av HUI och Handelsrådet den 6 december talade Cecilia Fredriksson om handeln som en destination utifrån forskningsprojektet ”Retail Destination” med avstamp i alternativa handelsplatser och biståndsbutiker utifrån konsumentperspektivet.

Hon talade bland annat om Second hand-butiken och menar att det är en viktig destination för upplevelser, inspiration och lärande, men den röriga och oförutsägbara marknaden kräver en speciell organisation.

Ta del av presentationen Hur blir butiken en destination?

Senaste nyheter

2020-01-17

Josefine Östrup Backe spikade sin avhandling

Josefine Östrup Backe spikade sin avhandling
2020-01-16

"Service Management har gett mig en trygg grund"

"Service Management har gett mig en trygg grund"
2019-12-20

Ny bok: Fika, Hygge and Hospitality

Ny bok: Fika, Hygge and Hospitality
2019-12-20

Forskare mötte industrin i vetenskapliga samtal om tång

Forskare mötte industrin i vetenskapliga samtal om tång
2019-12-12

Så blir butiken en destination

Så blir butiken en destination

Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Lunds universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 66 20
E-post: info [at] ism [dot] lu [dot] se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg