Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Christian Fuentes

Christian Fuentes

Universitetslektor

Christian Fuentes

Socio-cultural retailing: What can marketing learn from this interdisciplinary field?

Författare

  • Christian Fuentes
  • Johan Hagberg

Summary, in English

Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the on-going cultural turn in retail marketing by offering an overview of the interdisciplinary field of socio-cultural retailing and discussing how this body of work can contribute conceptually, methodologically and substantively to the field of retail marketing.

Design/methodology/approach – This paper is based on a literature review of socio-cultural retail studies in marketing, cultural geography, sociology, and anthropology. The literature is analysed in relation to the substantive, conceptual and methodological domains of retail marketing.

Findings – Drawing on the literature review, the authors argue that socio-cultural retail studies can contribute to the field of retail marketing substantively, conceptually and methodologically, thus broadening its current scope and domains.

Originality/value – This paper provides an overview of an interdisciplinary field and identifies how it can contribute to the field of retail marketing. It is valuable for retailing researchers interested in socio-cultural approaches to the study of contemporary retailing.

Avdelning/ar

  • Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Publiceringsår

2013

Språk

Engelska

Sidor

290-308

Publikation/Tidskrift/Serie

International Journal of Quality and Service Sciences

Volym

5

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Emerald Group Publishing Limited

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1756-669X