Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Christian Fuentes

Christian Fuentes

Universitetslektor

Christian Fuentes

Here today, gone tomorrow: The organization of temporary retailscapes and the creation of frenzy shopping

Författare

  • Anna Spitzkat
  • Christian Fuentes

Summary, in English

The aim of this paper is to explore, conceptualize, and critically discuss how the temporary retail site of the pop-up store works towards inciting consumers to buy products which have previously been discarded. Drawing on, and developing, the concept of the retailscape, we use empirical material from an ethnographic study to show how the temporal retailscape of the pop-up store is assembled, and how it shapes shopping practice. The spatial organization of these stores, their ephemeral nature, the limited product availability, and the unconventional spatial organization enable what we term frenzy shopping – a distinct mode of emotionally-intensive shopping whereby previously established shopping norms and rules of conduct are temporarily suspended.

Avdelning/ar

  • Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Publiceringsår

2019-04-08

Språk

Engelska

Sidor

198-207

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Retailing and Consumer Services

Volym

49

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Business Administration
  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • Pop-up stores
  • retail space
  • Shopping
  • Practice theory

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0969-6989