Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Christian Fuentes

Christian Fuentes

Universitetslektor

Christian Fuentes

How Green Marketing Works: Practices, Materialities and Images

Författare

  • Christian Fuentes

Summary, in English

There are surprisingly few empirical studies of green marketing practices, and when such studies are carried out, they tend to take a simplistic approach. In this paper, the need to develop more complex and critical analyses of green marketing practices is addressed through the development of a practice theory approach to green marketing. Drawing on an ethnographic study of the Nordic Nature Shop, this paper explores the marketing of green outdoor products. Through various marketing practices, the Nordic Nature Shop presents the purchase and use of green outdoor products as a way to carry out outdoor practices while simultaneously protecting a fragile outdoors and thereby enabling consumers to be good both in and to nature. The analysis shows that not only are green products marketed through practices, but they are also marketed as practice-enablers, that is, tools in the accomplishment of environmentally problematic practices.

Avdelning/ar

  • Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Publiceringsår

2015

Språk

Engelska

Sidor

192-205

Publikation/Tidskrift/Serie

Scandinavian Journal of Management

Volym

31

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • Green marketing
  • Practice theory
  • Socio-material
  • Green consumption
  • Ethnographic method
  • Marketing-as-practice
  • Sustainability

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0956-5221