Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Christian Fuentes

Christian Fuentes

Universitetslektor

Christian Fuentes

Smartphones and the reconfiguration of retailscapes: Stores, shopping, and digitalization

Författare

  • Christian Fuentes
  • Kristina Bäckström
  • Anette Svingstedt

Summary, in English

The aim of this paper is to examine and conceptualize how the integration of smartphones is reconfiguring the retailscapes of stores and the implications that this has for retailers and consumers. Departing from an understanding
of retailscapes as socio-material assemblages and drawing on an ethnographic study of mobile shopping, this paper shows how the integration of smartphones into the activities of in-store shopping is reconfiguring how store space is enacted. The integration of this digital device reorganizes the activities of shopping, and new informationscapes, socialscapes, and experiencescapes unfold as a result. In the process, stores are reconfigured, agencies change, and the relationship between consumers and retailers is remade.

Avdelning/ar

  • Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Publiceringsår

2017-11

Språk

Engelska

Sidor

270-278

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Retailing and Consumer Services

Volym

39

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • digitalization
  • Mobile shopping
  • Retail space
  • Retailscapes
  • Ethnographic method

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0969-6989