Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Alvehus

Johan Alvehus

Universitetslektor

Alvehus

Organizing Professionalism – New Elites, Stratification and Division of Labor

Författare

  • Johan Alvehus
  • Gustaf Kastberg
  • Sanna Eklund

Summary, in English

The case in this study is the introduction of a new more prominent position for teachers. The aim is to contribute to the literature on stratification and organizing of professions. This is done by addressing the question how division of labor is affected by enhanced organization of a profession? The paper illustrates how stratification took place and a new division of labor emerged. Not much conflict was observed regarding the new division of labor and it is proposed that this is because the new division of labor did not challenge the dominance over the core domain of teachers or of principals. The increase in organization did not lead to an increase in control of the profession but an increase in control by the profession. In addition, stratification in fact led to a de-hybridization of the roles of teachers and principals.

Avdelning/ar

  • Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Publiceringsår

2020

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Public Organization Review

Volym

20

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Springer

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Profession
  • Teachers
  • Stratification
  • Organizing

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1573-7098