Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Eskilsson

Lena Eskilsson

Prorektor

Eskilsson

Butiken. Upplevelse, organisering och plats

Redaktör

  • Lena Eskilsson
  • Cecilia Fredriksson

Summary, in Swedish

Den här boken utforskar butiken som plats för social och kulturell interaktion. Butiken och detaljhandeln står idag inför en rad nya utmaningar som handlar om ökad mobilitet, stordriftsutveckling, etik, mångfald och konsumentinflytande. Butiken har också blivit ett viktigt varumärke där upplevelser betonas alltmer. Vi köper inte längre bara en vara, utan även en upplevelse, en identitet eller en livsstil. Hur skapar butiken mervärde utifrån perspektiv som lokalisering, utformning, personal och kunder? Spelar det någon roll var butiken är placerad och hur blir den tillgänglig för olika grupper?

Avdelning/ar

  • Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Publiceringsår

2010

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Liber

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-47-09499-8