Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Digital service management, 15 hp

Vill du lära mer om digital service och e-handel? Sök då till kursen i Digital service management, som ger dig en förståelse för hur digitalisering påverkar servicesektorn och serviceorganisationer.

Bild på iPad
Foto: Johan Persson

I dag klarar vi oss inte utan kunskap om digitaliseringen och dess inverkan på vårt samhälle. I den här kursen får du ett service management - perspektiv på detta. Service management är ett ämne som erbjuder dig tvärvetenskapliga perspektiv på ekonomi, organisering, marknadsföring och ledarskap i verksamheter där kundrelationer är centrala.

I kursen får du en inblick i hur digital service kan utvecklas men framför allt de mer teoretiska perspektiven på digitalisering och service. Undervisningen innefattar till stor del seminarier där du reflekterar över olika perspektiv på digital service management. I kursens avslutande moment får du möjlighet att omsätta förvärvade kunskaper i praktiska övningar.

Denna kurs ges på engelska och du får då en extra möjlighet att träna muntlig och skriftlig kommunikation på just engelska.

 

 

Sidansvarig:

Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Lunds universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 66 20
E-post: info [at] ism [dot] lu [dot] se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg