Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Digitalization and Services, 15 hp

Vill du lära dig mer om digital service och e-handel? Sök då till kursen i Digitalization and Services, som ger dig en förståelse för hur digitalisering påverkar servicesektorn och serviceorganisationer.

 

Bild på iPad
Foto: Johan Persson

I dag klarar vi oss inte utan kunskap om digitaliseringen och dess inverkan på vårt samhälle. I den här kursen får du ett service management - perspektiv på detta. Service management är ett ämne som erbjuder dig tvärvetenskapliga perspektiv på ekonomi, organisering, marknadsföring och ledarskap i verksamheter där kundrelationer är centrala.

I kursen får du en inblick i hur digital service kan utvecklas men framför allt de mer teoretiska perspektiven på digitalisering och service. Undervisningen innefattar till stor del seminarier där du reflekterar över olika perspektiv på digital service management. I kursens avslutande moment får du möjlighet att omsätta förvärvade kunskaper i praktiska övningar.

Denna kurs ges på engelska.

Läs mer om kursen på vår engelska webbplats (länk)

Nästa kursstart är höstterminen 2021.