Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

"Kombinationen av teori och praktik gör det roligare att läsa"

Axel, Hedda och Agnes hade alla arbetat med service innan de valde att söka till grundkursen i service management. Med en fristående kurs blev det enkelt att testa på studier.

Tre studenter på grundkursen berättar

Varför valde ni att gå grundkursen i service management?

– Jag hade rest runt efter gymnasiet och sedan jobbat ett tag. Min mamma tipsade mig.

– Jag har en kompis som läser kandidatprogrammet i service management, så jag kände redan till ämnet.

De tycker att kursen var ett bra sätt att testa på både hur det var att studera över lag men också hur det var att läsa ett program inom service management. Hela grundkursen läses nämligen tillsammans med de cirka 200 studenter som går första terminen på kandidatprogrammet.

– Kombinationen av teori och praktik gör det roligare att läsa. Det känns som en kurs som passar oss som redan har erfarenhet av servicebranschen. Vi har ett annat perspektiv.

– Att bara läsa en termin var inte ett så stort steg för mig.

– Det är en bra första kurs att ta, man får en introduktion till de olika inriktningarna på programmet.