Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Alexander Florén, EF Education

Senior Operations Manager, EF International Language Campuses.

Alexander Florén berättar varför EF vill anställa studenter som läst eller läser service management:

Vilka fördelar ser ni med att ha kontakt med utbildningen?

Det handlar om att få kontakt med studenterna och sprida kännedom om vad EF gör. Hos oss finns det möjligheter att jobba både under och efter utbildningen. Vi kan se att service managementstudenter har en flexibel och prestigelös inställning som passar in hos oss och vi har rekryterat flera studenter och alumner från utbildningen.

Varför vill ni anställa studenter som läst service management?

Från mitt perspektiv ligger det i namnet, det handlar om service och det kan studenter som har läst just Service Management. EF är en serviceorganisation och vi vill ha anställda som kan och vill växa inom vår organisation. Studenter från service management har en förståelse för att jobba sig upp från en ingångsposition till en ledarskapsroll. Det är en bra symbios då vi erbjuder anställningar där unga har möjlighet att tidigt få mycket ansvar. Studenter från service management har god förmåga att ta sig an en managementroll.

 

Alexander Floren
Alexander Florén, Senior Operations Manager, EF Education

Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Lunds universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 66 20
E-post: info [at] ism [dot] lu [dot] se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg