Masterprogram i service management
Masterprogrammet i service management är en unik möjlighet för dig som vill gå en ledarskapsutbildning på avancerad nivå med stark forskningsanknytning. I programmet förenas djup ämneskunskap om servicebranschen med en förståelse för de särskilda villkor som krävs för att organisera och leda en serviceorganisation.
Samhällets behov av kvalificerade och driftiga ledare inom tjänstenära verksamheter växer. Med hjälp av engagerade ledare med kunskaper inom tjänster och service kan företag utveckla sin konkurrenskraft. I detta program studeras tjänstebranschen ur ett tvärvetenskapligt perspektiv och kombinerar vetenskapliga insikter från samhällsvetenskap, företagsekonomi och humaniora.
Ett program - fem inriktningar
När du söker till Masterprogrammet i service management väljer du en av fem inriktningar:
- Culture and Creativity Management
- Retail
- Supply Chain Management
- Sustainable Service Management
- Tourism
Bli internationell på hemmaplan
Undervisningen på programmet sker på engelska. Varje höst påbörjar cirka 100 studenter från hela världen sina tvååriga masterstudier vid vår institution.
Studievägledning masterprogram
Britta Persson
Masterkoordinator
Epost:master [at] ism [dot] lu [dot] se
Tel: 042-35 65 97
Kontakta mig gärna! Boka in ett digitalt möte eller skicka dina frågor via mejl.
Förkunskapskrav
Examen på grundnivå som omfattar minst 180 högskolepoäng eller motsvarande, varav minst 90 hp inom samhällsvetenskap, företagsekonomi eller motsvarande. För inriktningen Culture and Creativity management gäller minst 90 hp inom samhällsvetenskap, företagsekonomi eller humaniora. Du ska också skriva ett "letter of intent" på engelska, ca 1 A4-sida, med motivering till varför du vill läsa programmet.
Läs mer om hur du gör din ansökan på www.universityadmissions.se. Programmet startar varje hösttermin.